Cluburile \"tinere\", ca Boa sau Gang, reprezintă o ameninţare pentru consacratele Bamboo sau Fratelli. Sursa: REUTERS
Cine nu iese joia în club nu există - spune high-lifeul bucureştean, deşi nici petrecerile de vineri nau stricat nimănui, iar nopţile de sâmbătă au fost, cu siguranţă, inventate numai pentru asta. Supremaţia consacratelor Bamboo sau Fratelli în nopţile bucureştenilor cu chef şi pretenţii e serios ameninţată de mai nou apărutele Boa, Bellagio sau Player, care câştigă teren în ani de criză, deşi îşi triază clientela cu promisiunea exclusivismului, deci cu nume sonore, ingrediente de firmă şi preţuri ridicate.
Formula magică a nopţilor albe din Capitală, stabilă o vreme, s-a schimbat subtil în ultimii ani: competitori puternici precum Bonsai sau Office au dispărut, locuri cu potenţial, precum Turabo, sunt ameninţate de faliment, "veterani" ca Bamboo sau Fratelli s-au redefinit, îmbogăţindu-şi oferta, în timp ce proaspăt apărutele Boa sau Bellagio doresc să intre "în cărţi" şi în graţiile celor care asigură, pe zi, defilarea de maşini de lux din Dorobanţi sau Floreasca.
Cert este că lumea mişună, asigurând aglomeraţia de sfârşit de săptămână în subsolurile cool din Centrul Vechi, în discotecile cât nişte hale de avion din Regie sau în cluburile din zonele de lux ale Bucureştiului. Toată lumea ar putea fi mulţumită, dacă diferenţa nu s-ar simţi totuşi undeva, şi anume la consumaţie.
Odată cu venirea crizei, clienţii, fie ei şi cei cu pretenţii, dau dovadă de ceva cumpătare: adio şampanii scumpe şi petreceri extravagante şi mese rezervate pe zeci de mii de euro. Criza care, la lumina zilei, aduce şomaj, inflaţie şi datorii, operează schimbări şi în viaţa de noapte: preţuri reduse şi meniuri ajustate în funcţie de posibilităţile financiare ale clienţilor, încasări timide şi strategii de supravieţuire.
@