In 2007, dealerul clujean al Honda si Yutong inregistra cresteri spectaculoase ale vanzarilor, de aproximativ 300%. Pe finalul anului trecut, intervalul octombrie - decembrie compania a inregistrat scaderi ale vanzarilor, de pana la 50% fata de perioada similara din 2007. Pentru acest an, conducerea Merch Auto asteapta reduceri suplimentare, cauzate de caderea pietei auto.
Conducerea companiei clujene Merch Auto, dealer Honda si importator al autocarelor Yutong, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 8 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 30% fata de anul trecut. Compania a incheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de aproximativ 11,7 mil. euro.
"Primele noua luni din 2008 au fost excelente pentru vanzarile noastre, insa incepand din luna octombrie si pana la finele anului trecut vanzarile Merch Auto s-au redus cu aproximativ 50%. Vanzarile din acest an vor fi afectate pe langa criza mondiala si de marja de negociere pe care si-o va permite potentialul nostru client, acesta tinand cont de discounturile mari facute de majoritatea importatorilor. Castigurile vor fi mult mai reduse fata de perioada de inceput a anului 2008", a declarat pentru ZF Transilvania Szatmári Szabolcs, managerul general al companiei Merch Auto.
Potrivit principalilor dealeri auto din Cluj, reducerea cu 12% a vanzarilor de masini noi pe piata auto romaneasca anul trecut fata de anul 2007 din cauza crizei globale a afectat si activitatea desfasurata de acestia pe piata locala. Jucatorii din acest segment de piata estimeaza ca piata masinilor noi si-ar putea reveni incepand cu trimestrul doi al anului in curs.
Compania a comercializat in total anul trecut 81 de autoturisme Honda, 55 de autocare Yutong si 1.400 de ATV-uri si scutere, iar pentru acest an targetul de vanzari fixat de conducerea de