Cinematografia romaneasca va fi din nou prezenta la Cannes, la cea de-a 62-a editie a celui mai respectat Festival International de Film. Astfel Asociatiea pentru Promovarea Filmului Romanesc (APFR) / Romanian Film Promotion organizeaza pentru al patrulea an consecutiv un stand de prezentare romanesc autonom in Village International din cadrul Marche du Film.
Marche du Film reprezinta cel mai important eveniment anual din industria filmului la care participa un numar impresionant de producatori, agenti de vanzari, distribuitori, reprezentanti ai televiziunilor precum si institutii ale statului care isi promoveaza oferta nationala. In cadrul Marketului au loc anual importante negocieri si vanzari de filme si proiecte, iar majoritatea tarilor europene isi promoveaza oferta de filme, locatii si proiecte. Village International este un spatiu special organizat in cadrul market-ului de film de la Cannes, ce ofera posibilitatea fiecarei tari sa-si promoveze cultura si cinema-ul autohton. Anul trecut au fost reprezentate cu cate un stand propriu peste 40 de tari din toata lumea, printre care amintim Africa de Sud, Canada, Franta, Germania, SUA etc dar si un numar important de tari din centrul si estul Europei precum Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Romania, Slovacia, Turcia, Ungaria sau Polonia, fiecare prezentandu-si cu succes filmele si cinematografia locala dar si oportunitatile de filmare din tara respectiva.
Prezenta constanta in market-ul cannez e cu atat mai importanta cu cat vine ca o reconfirmare a importantei acordate de APFR industriei de film romanesti in totalitatea ei. Pe langa prezentari de market, standul romanesc de la Cannes are misiunea de a oferi cat mai multe informatii despre activitatile cinematografice romanesti curente.
In plus, APFR reediteaza catalogul Shooting Romania, un compendiu exhaustiv ce pune Romania