Directorul operațional și vicepreședintele pentru marketing al diviziei europene a gigantului american Ford au vorbit în exclusivitate cu Capital despre proiectele de viitor ale companiei și provocarea reprezentată de automobilele electrice
Mașini electrice și hibride, un crossover și un produs care tinde spre zona premium a pieței sunt doar câteva dintre vehiculele cu care Ford are în plan să susțină ofensiva de recucerire a pieței europene. Preocupată de echilibrarea producției cu cererea, compania americană a fost nevoită, recent, să anunțe stopări ale producției, inclusiv în România. Prezentă la expoziția auto de la Frankfurt (IAA 2013), Barb Samardzich, COO al Ford Europe, a stat de vorbă cu Capital despre intrarea pe piață a micului SUV EcoSport și strategia companiei sale în privința „electrificării“ vehiculelor. De asemenea, Gaetano Thorel, vicepreședinte al Ford pe probleme de marketing, ne-a explicat în ce constă conceptul Vignale și cui se adresează acesta.
Mașinile electrice: infrastructură deficitară și preț ridicat
Puțini sunt cei care știu că Ford comercializează, pe anumite piețe din Europa, un Focus electric. Chiar mai puțini au avut ocazia să îl testeze și să afle că marele producător american ocupă locul doi în lume la vânzări de mașini electrice, după Toyota. „Dezvoltăm modele alimentate cu energie electrică de foarte mult timp. În privința pieței europene, am intrat destul de recent cu acest tip de propulsie prin noul Focus. Vom aduce în curând, chiar anul viitor, și noul C-MAX Energi, care este un plug-in hybrid, urmat destul de repede de un Mondeo“, a declarat, pentru Capital, Barb Samardzich. Conform acesteia, Ford a ales să aducă abia acum în Europa modelele sale „verzi“ din cauza lipsei infrastructurii necesare. „Pentru mașinile complet electrice, infrastructura încă este o problemă. Fără aceasta, clienții nu se pot sim