„Adevărul“ este cel mai citit ziar din segmentul quality în România, potrivit ultimelor date ale Studiului Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor(BRAT). „Click!“ domină clasamentul absolut, fiind cel mai citit dintre ziarele româneşti, indiferent de segment.
Cotidianul „Adevărul“ are 194.000 de cititori, în media pe ediţie, urmat de „Weekend Adevărull“, cu 163.000. Publicaţiile „Evenimentul zilei“ şi „România liberă“ se clasează pe următoarele poziţii, cu 133.000, respectiv 49.000 de cititori.
În Bucureşti, pe segmentul quality este lider „Weekend Adevărul“, cu 45.000 de cititori, urmat de „Adevărul“, cu 40.000 de cititori. Pe locurile următoare se clasează „Evenimentul zilei“ şi „România liberă“, cu 33.000, respectiv 21.000 de cititori.
Topul este, de asemenea, dominat de „Adevărul“ în oraşele mari, cu peste 200.000 de locuitori, în timp ce populaţia din oraşele mici citeşte, mai degrabă, ediţia de weekend.
Titlurile „Adevărul“ şi „Weekend Adevărul“ domină toate segmentele clasamentului, fiind pe primul loc în categoriile sociale Esomar (AB, C, DE), dar şi pe segmentele de vârtă analizate, pentru populaţia ce are între 17 şi 74 de ani.
Din clasament lipseşte publicaţia „Jurnalul Naţional“, neauditată în studiul realizat de BRAT.
„Click!“, numărul 1 în România
„Click!“ este cel mai citit ziar din România, cu 647.000 de cititori. Pe următoarele poziţii se află „Libetatea“ şi „Cancan“ cu 498.000, respectiv 381.000 de cititori.
Faţă de studiul precedent, BRAT a operat unele modificări în cercetare. Eşantionul a fost mărit, acoperind populaţia urbană cu vârsta între 14 şi 74 de ani şi au fost utilizate datele preliminare ale recensământului din 2011. Totodată, a fost modificată metoda de colectare a datelor, alegându-se o formă digitală, în locul formatului clasic dar şi metoda de mă