“Domeniul constructiilor, in special cel al constructiei de autostrazi si drumuri nationale ori judetene, va fi cel mai afectat in perioada urmatoare. Anul care vine nu se anunta deloc mai bun pentru industria constructiilor. Domeniul constructiilor de apartamente, insa, nu va fi afectat - se va relansa, iar acest lucru se datoreaza in principal programului Prima Casa”, sustine reprezentantul CITR intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
El apreciaza totusi ca pentru drumari exista sanse de supravietuire si numai intr-un singur mod. “Este un paradox aici. Cu toate ca lupta este extrem de grea, iar CNADNR plateste extrem de tarziu, presiunea pe costuri este extrem de ridicata iar noi deja «stam» pe cele mai scumpe autostrazi din Europa. Nu vad sanse de dezvoltare pentru companiile medii si mijlocii care activeaza in infrastructura fara o sustinere fie din partea guvernului fie printr-o asociere cu o mulinationala – intr-un consortiu”, a precizat Vizental.
In ciuda faptului ca statistica indica un volum de aproximativ 20.000 de companii cu activitate in constructii si care au suferit ca urmare a crizei, Rudolf Vizental spune ca atentia trebuie indreptata in special catre cele 3.000-4.000 de companii cu rulaje semnificative.
“Studiile nu sunt intotdeauna foarte relevante. Trebuie separat volumul mare de companii care intra in insolventa de cele cu adevarat importante, cu rulaje de peste un milion de euro. Din volumul de 20.000 de companii, aproximativ 3.000-4000 de companii sunt cu adevarat importante.Indicatorul care ingrijoreaza cel mai mult este cresterea numarului companiilor mari cu activitate in constructii si nu volumul celor cu un angajat si rulaje de cel mult 100.000 de euro”.Principalele cauze ale intrarii constructorilor in insolventa
Potrivit managing partnerului CITR principalele cauze care duc la intrarea drumarilor in insolventa s