Targetul de clienţi vizat: tinerii atenţi la ultimele trenduri ale modei
Primul butic al brandului german Tamaris, un lanţ de magazine de pantofi, care se adresează persoanelor cu venituri medii, a fost deschis în Braşov, în Piaţa Sfatului. Reţeaua Tamaris a fost adusă în România, alături de brandul Staccato, care targetează tinerii atenţi la ultimele trenduri ale modei, de Petru Chiriac (foto) şi Corina Gheorghiţă, cei care activează de 13 ani pe piaţa din România cu brandul Il Passo. În prezent grupul numără 16 magazine pentru toate cele trei branduri şi până la finalul anului sunt planificate pentru deschidere alte 4-5. „A fost o decizie strategică pentru grup să ne îmbogăţim portofoliul cu două noi branduri. Vrem să ocupăm nişe libere şi să profităm de slăbiciunile unor branduri”, explică Petru Chiriac, 40 de ani, care lucrează în industria pantofilor de aproape două decenii.
Antreprenorul este de părere că abia acum comerţul stradal începe să se dezvolte şi doar pentru brandurile de lux. „Cu Il Passo ne vom mai dezvolta dacă se va ivi ocazia, respectiv dacă se va mai deschide un mall unde trebuie să fim”. El explică faptul că centrele comerciale trebuie analizate deoarece un contract se încheie pe 5-10 ani, astfel că nu poţi ieşi când vrei, fiind nevoit să rămâi chiar dacă respectivul proiect nu performează.
O piaţă de 800 de milioane de euro
Piaţa locală de încălţăminte, evaluată la circa 700-800 mil. euro, este dominată de jucători cu acţionariat românesc, precum Il Passo, Musette, Benvenuti, Otter sau Leonardo. Dacă liderul pieţei locale după cifra de afaceri din 2011, Leonardo, se adresează persoanelor cu venituri mici şi medii, ceilalţi targetează clienţii cu venituri peste medie. O trăsătură comună a tuturor jucătorilor locali este experienţa de peste un deceniu pe care o au în retailul de pantofi. Targetul de clienţi