România a pierdut din competitivitate din cauza creşterii costurilor cu forţa de muncă, ceea ce înseamnă că economia locală este mai vulnerabilă la recesiunea globală, după cum spune conducerea Leoni AG, cel mai mare producător european de cablaje pentru industria auto, citată de Mediafax. Compania are patru fabrici în România.
“În contextul crizei globale, toate companiile din industria auto vor suferi din cauza cererii scăzute. Pentru România situaţia ar putea fi şi mai rea, din cauza creşterilor uriaşe a salariilor la nivel naţional, fapt ce a condus la o scădere severă a competitivităţii. Dacă această tendinţă va continua, mulţi, dacă nu toţi furnizorii, vor fi nevoiţi să facă restructurări sau chiar să părăsească ţara”, a declarat Uwe Lamann, membru în consiliul executiv al Leoni AG.
Compania a disponibilizat 22 de angajaţi de la fabrica de la Mioveni, restructurare pe care Lamann a calificat-o drept o “măsură obişnuită de business”. Am redus numărul de angajaţi sezonieri şi sperăm să evităm concedierile”, a adăugat oficialul Leoni AG.
Leoni a anunţat luna trecută că intenţionează să deschidă fabrici noi în state ca Bulgaria şi Serbia, unde costurile cu angajaţii sunt mai reduse decât în statele din regiune.
Cererea în industria auto va scădea cu 20-25% într-un interval de 6 şi 18 luni, precizează Uwe Lamann citând experţii din domeniu. Leoni deţine o cotă de piaţă de 24% în industria de cabalje auto, şi locul patru mondial.
“Creşterile salariale se fac, de obicei, în ianuarie şi în iulie, deci nu a fost cazul de scăderi datorate crizei economice”, Iuliana Badea, manager de vanzari, Lugera & Makler, a doua companie de pe piaţa locală de selecţie şi plasare de personal.
Experţii: salariile vor creşte numai dacă se apreciază şi productivitatea
Salariile au crescut gradual în timpul anului, cu până la 20%. Nivelul salarizăr