Ministerul Transporturilor, unul dintre cele mai importante portofolii ale guvernului, cu un buget de 6,3 miliarde de lei anul acesta, îşi caută de o lună şi jumătate un şef, iar nominalizările făcute în ultima perioadă de PNL pentru şefia acestei instituţii aduc în discuţie problema competenţelor pe care un bun ministru al transporturilor ar trebui să le aibă.
PNL a dat acest minister, de la preluarea puterii, pe mâna unor oameni „de partid 100%“, fără legătură cu acest sector de activitate: Relu Fenechiu, Ovidiu Silaghi, iar de o lună şi jumătate caută un nou şef la Transporturi.
Nominalizările făcute ieri de PNL pentru portofoliul Transporturilor au fost deputatul Nini Săpunaru, respectiv europarlamentarul Ramona Mănescu. Dacă în cazul primului premierul Victor Ponta şi-a exprimat dezacordul încă de la finalul săptămânii trecute, arătând că aşteaptă de la PNL o persoană cu experienţă politică, imagine foarte bună şi un profesionist în domeniu, ieri primul-ministru a arătat că este de acord cu numirea Ramonei Mănescu pentru postul de ministru al transporturilor şi că va trimite Preşedinţiei o propunere în acest sens. Ea este europarlamentar PNL din 2007 şi este soţia lui Rareş Mănescu, primar al sectorului 6 din Bucureşti şi vicepreşedinte al PNL.
Dincolo de experienţa în domeniu, care sunt trăsăturile pe care politicienii ar trebui să le ia în considerare atunci când desemnează un şef la Transporturi?
„Gestiunea pe care un astfel de ministru o are trebuie să o facă este şi economică şi socială, nu doar politică. Nu trebuie să fie doar un om cu susţinere politică, ci şi cu competenţe tehnice, economice, dar şi de relaţii internaţionale, având în vedere că cele mai multe proiecte ale acestui minister sunt pe fonduri europene. Ceea ce s-a întâmplat în ultimele luni (la Ministerul Transporturilor – n.red.) demonstrează că în ultimii