Activele BRD au scăzut cu 1,6 mld. lei în trimestrul al treilea faţă de nivelul de la jumătatea anului, ajungând la 47 mld. lei (11 mld. euro), în condiţiile în care portofoliul de credite s-a diminuat cu 1,1% în acelaşi interval.
Rambursările din perioada iulie - septembrie au întrecut vânzările de credite noi atât pe segmentul finanţărilor corporate, cât şi pe cel al împrumuturilor pentru persoane fizice.
Totuşi, performanţa din prima jumătate a anului a permis menţinerea unei creşteri de 5% a portofoliului de credite de retail faţă de septembrie 2009, în timp ce la corporate plusul este de peste 9%. Creditul pentru companii reprezintă 52% din soldul total al finanţărilor acordate de BRD, care se ridică la 34,05 mld. lei, fiind mai mare cu 3% faţă de septembrie 2009.
Portofoliul de retail este susţinut de creditele vândute prin programul Prima casă, care au ajuns la peste 330 mil. euro, BRD având peste 8.000 de credite acordate şi în diverse stadii de validare. Reprezentanţii băncii susţin că banca nu a înregistrat niciun default la acest tip de credite.
"Rezultatele obţinute la sfârşitul primelor nouă luni ale acestui an dovedesc constanţa cu care banca realizează rezultate bune la nivel comercial. Reuşim în continuare să controlăm strict nivelul cheltuielilor generale, aspect care generează un bun raport cost/venit", a declarat Guy Poupet, preşedintele BRD-SocGen.
Cheltuielile generale au însumat peste un miliard de lei la nouă luni, fiind mai mici cu 3% faţă de perioada corespunzătoare din 2009, însă trimestrul al treilea a consemnat o creştere de 50% faţă de nivelul înregistrat la jumătatea anului.
Ponderea cheltuielilor generale în venitul net bancar s-a situat la 38,7% faţă de 39% la sfârşitul semestrului I, fiind însă semnificativ mai jos decât nivelul de peste 42% din urmă cu un