Primarul Dorin Chirtoacă a cerut angajaţilor Direcţiei arhitectură, precum şi pretorilor, să facă razii prin Capitală şi să identifice toate panourile publicitare cu greşeli. Edilul le-a sugerat funcţionarilor care nu cunosc gramatica limbii române să o înveţe de la elevii de clasa a doua.
Agenţii economici care plasează panouri publicitare care conţin greşeli de limbă, vor fi obligaţi să le retragă.„În cazul în care vor fi depistate greşeli gramaticale sau orice alt fel de abateri să fie imediat retrasă autorizaţia de plasarea a acesteia", a spus Dorin Chirtoacă. Edilul le-a sugerat angajaţilor Primăriei să fie însoţiţi de „copii de clasa a doua, căci aceştia, cu siguranţă, cunosc limba română mai bine".
Vladimir Şarban, pretorul sectorului Centru, a declarat că nu numai panourile publicitare conţin greşeli gramaticale. „Textele de pe vitrinele magazinelor, precum şi numeroase afişe conţin, de asemenea, greşeli", a menţionat pretorul. Vladimir Şarban a mai cerut primarului ca în cadrul preturilor să fie restabilită funcţia de filolog care să se ocupe exclusiv de corectarea greşelilor gramaticale din anunţuri şi afişe publicitare.
Potrivit legislaţiei, înainte ca un panou publicitar să fie instalat în stradă, este nevoie de autorizaţii de la Primărie şi de la Centrul Naţional de Terminologie, care trebuie să supravegheze asupra corectitudinii textelor de pe panourile publicitare.
„Solicitanţii se prezintă cu o cerere în care este indicat textul care urmează a fi plasat pe panou. Verificăm textul şi dacă sunt greşeli, cerem ca acesta să fie corectat", a spus Maria Terguţă, angajată a centrului.
Fiind întrebată cum se întâmplă că totuşi apar panouri publicitare cu greşeli gramaticale, funcţionara a explicat că „uneori clientul mai întâi afişează panoul şi abia după asta vine la centru să perfectez