Comisia Europeană doreşte creşterea gradului de siguranţă a motocicliştilor prin introducerea obligativităţii de a echipa motocicletele cu sisteme ABS. Această dispoziţie face parte dintr-un proiect de lege ce vizează noi prevederi cadru pentru motociclete şi se aplică modelelor pe două roţi cu o capacitate cilindrică de peste 125 de centimetri cubi.
Această propunere legislativă trece în prezent prin procedura de legiferare a Uniunii Europene şi se preconizează că va fi adoptată în cursul anului acesta. Noua lege urmează să fie aplicată începând cu anul 2017. Pornind de la noua generaţie de sisteme de reglare a forţei de frânare, Bosch este primul producător care a dezvoltat o linie de produse independentă, destinată exclusiv motocicletelor.
Conform experţilor, sistemul de antiblocare a roţilor reprezintă un mare câştig în materie de siguranţă. Cu ajutorul acestui sistem de siguranţă activă, motocicliştii pot frâna în condiţii sigure chiar şi în situaţii critice, fără a bloca roţile şi a provoca o răsturnare inevitabilă. Astfel, distanţa de frânare se scurtează vizibil. „Sistemele Bosch ABS 9 pentru motociclete sunt cele mai mici din lume”, a declarat Werner Struth, preşedinte al diviziei Sisteme de Control al Şasiului din cadrul Bosch. „În acest mod, sprijinim producătorii să integreze acest sistem de siguranţă, care poate salva vieţi, în toate motocicletele echipate cu frâne hidraulice.” Producţia noului sistem ABS pentru motociclete a început la finalul anului 2009.
În anul 2008, în Uniunea Europeană au decedat 5.520 de motociclişti, reprezentând 14 procente din numărul total de persoane ucise în accidente rutiere. În Germania, în acelaşi an, s-au înregistrat 656 de decese. Comparativ cu anul 1997, această cifră aproape că nu s-a modificat, în timp ce numărul conducătorilor auto decedaţi în aceeaşi perioadă s-a redus vizib