Dascălii de la colegiile centenare vor alt sistem de selecţie a elevilor în clasa a IX-a, deoarece tezele cu subiect unic sunt nerelevante. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, spune că noile legi ale educaţiei vor da posibilitatea liceelor să-şi organizeze singure modalitatea de admitere. Profesorii de la 40 de colegii centenare vor să introducă examenul de admitere la liceu din anul şcolar 2010-2011.
Cadrele didactice de la cele mai mari licee din România spun că tezele cu subiect unic sunt nerelevante ca modalitate de testare pentru clasele a şaptea şi a opta.
Reuniţi la sfârşitul săptămânii trecute, la Colegiul Naţional „Sf. Sava“ din Bucureşti, în cadrul Asociaţiei Colegiilor Centenare, profesorii au propus Ministerului Educaţiei să schimbe sistemul de examinare a elevilor.
Astfel, începând cu anul şcolar 2010-2011, fiecare liceu să poată organiza propria testare a elevilor.
Dascălii vor ca admiterea la liceu să fie dată mai devreme de luna iulie, astfel încât cei picaţi să poată fi redistribuiţi la şcolile unde mai rămân locuri neocupate. „Au fost cazuri când elevi cu note de 9,70 la tezele cu subiect unic au rămas corigenţi sau au obţinut medii foarte mici după ce au intrat la liceu“, a spus Octavian Rusu, profesor de fizică la Colegiul „Sf. Sava“ din Bucureşti.
Legea s-a schimbat, tezele au rămas
„Tezele cu subiect unic, aşa cum sunt acum, sunt nerelevante pentru admiterea la liceu, mai ales în zonele rurale, unde notele sunt mult mai mari decât în realitate“, a spus Ioan Onofrei, director la Colegiul Naţional „A.T. Laurian“ din Botoşani. O altă variantă propusă de profesori este ca nota de la admiterea în liceu să fie o medie între tezele cu subiect unic şi media de peste ani din liceu.
Note mai mari în rural
Alţi dascăli spun că t