Angajaţii francezi din sectorul public care au intrat în grevă sunt acuzaţi de sabotaj asupra reţelelor de cale ferată, iar oficialii sunt îngrijoraţi de pierderile foarte mari pe care le
Angajaţii francezi din sectorul public care au intrat în grevă sunt acuzaţi de sabotaj asupra reţelelor de cale ferată, iar oficialii sunt îngrijoraţi de pierderile foarte mari pe care le suferă economia ţării
După mai bine de o săptămână de proteste ale angajaţilor din sectorul public, uniunile sindicale, managementul companiilor de stat şi reprezentanţii guvernului s-au aşezat, ieri, la masa negocierilor. La doar câteva ore după începerea discuţiilor, compania feroviară naţională franceză (SNCF) a raportat o "adevărată campanie de sabotaj" a greviştilor asupra liniilor de cale ferată.
O treime din cei cinci milioane de funcţionari publici francezi s-au alăturat angajaţilor din transporturi şi energie într-un nou val de proteste la adresa reformelor economice ale preşedintelui Nicolas Sarkozy. Ministrul francez al bugetului, Eric Woerth, a afirmat că o singură zi de grevă costă statul până la 400 milioane de euro, iar o săptămână de proteste afectează extrem de grav economia.
Angajaţii publici cer mărirea salariilor şi stoparea politicii de reducere a personalului. Secretarul general al sindicatului reformist CFDT, Francois Chereque, a fost huiduit, marţi, de manifestanţi şi a plecat în fugă. El a lansat săpătămâna aceasta un apel pentru suspendarea grevei din transporturi, organizată în semn de protest în special faţă de reformele referitoare la programele de pensionare.
100 milioane de euro pierderi pentru SNCF
Cea mai mare grevă din Franţa din ultimii zece ani a intrat astfel în cea de-a opta zi, cu serviciile de transport afectate de vandalism şi uniuni sindicale care încearcă să obţină concesii de la oficialii francezi.
Trenurile