…Frunzele au deja margini ruginii, copiii s-au întors la şcoală, iar viaţa culturală din oraş începe şi ea să îşi intre în ritm, după odihna binemeritată de peste vară. E toamnă iar… În puncte opuse ale oraşului, unul ţinând de tradiţie, Muzeul Ţăranului Român, şi celălalt de modernitate, Muzeul Naţional de Artă Contemporană din cadrul Palatului Parlamentului, sunt găzduite în mod inspirat două expoziţii de fotografie propuse publicului bucureştean de institutele culturale cu care am făcut deja cunoştinţă. (...)
Forumul Cultural Austriac este cel care ne-a adus-o în atenţie pe fotografa Inge Morath (1923–2002), cu expoziţia intitulată Jurnalul meu românesc,
prezentată pentru prima dată publicului românesc, şi care a putut fi vizitată „la Şosea“ (şos. Kisseleff nr. 3), în Salonul de Onoare al Muzeului Ţăranului Român, până săptămâna trecută. Artista austriacă, care din 1962 s-a căsătorit cu dramaturgul Arthur Miller şi s-a mutat în Statele Unite, a petrecut de-a lungul anilor multă vreme şi în România, începând din decada a patra a secolului trecut, călătorind pe Dunăre, învăţând limba şi ajungând să cunoască
realităţile cu care se confrunt Publicitate au oamenii. A revenit în 1958, 1967 şi 1994, de fiecare dată surprinzând etape diferite din istoria noastră recentă.
Cele 133 de imagini alb-negru inedite surprinse de artistă în ţara noastră la sfârşitul anilor ’50, care au în centrul lor oamenii din jurul său, pot să trezească privitorului emoţii şi sentimente diferite, depinzând în primul rând de generaţia căreia îi aparţine. De la cei foarte tineri, care nu au trăit deloc perioada comunistă, şi pentru care este un document dintr-o perioadă despre care citesc în cărţile de istorie, şi până la cei vârstnici care au simţit pe pielea lor acele vremuri în care Braşovul se numea Oraşul Stalin, toţi vizitatorii vor găsi motive pentr