Un nou tip de retail pentru piata locala va cunoaste o dezvoltare importanta in urmatorii ani, si anume magazinele cu reduceri de tip outlet, tinand cont ca cel putin patru dezvoltatori si-au anuntat intentia de a realiza acest gen de centre comerciale.
Fie ca au intrat pe piata locala prin dezvoltarea unor mall-uri, a unor imobile de birouri sau aceasta dezvoltare reprezinta primul proiect de pe piata locala, cei patru investitori, si anume, Africa Israel Europe, American Outlets Overseas, dezvoltatorii centrelor comerciale Euromall sau belgienii de la Liebrecht & wooD intentioneaza plasarea centrelor comerciale in afara localitatilor, dupa modelul pietelor europene de retail.
Liebrecht & wooD, implicat pe piata locala in segmentul de retail, dar si de birouri, analizeaza dezvoltarea unui multi-brand outlet pe piata locala, bazandu-se si pe experienta acumulata in Polonia, unde opereaza trei astfel de centre comerciale.
"In momentul de fata studiem daca a venit sau nu momentul pentru o astfel de dezvoltare pe piata locala. Cand intr-o anumita piata ai toate brandurile vestimentare mari, un astfel de centru comerical este o necesitate, manifestata in special de catre retaileri", spune Johan Rogiers, directorul executiv al Liebrecht & wooD in Romania.
Acest gen de centre comerciale nu necesita constructii complexe, fiind dezvoltate, de obicei, in afara orasului, deoarece costurile cu terenul sunt mai mici, iar suprafetele disponibile sunt mai mari. "Nu este foarte important in care parte a orasului este plasat un outlet deoarece acest gen de centre comerciale are o zona de cuprindere (catchment area) mai mare decat un mall obisnuit", a precizat Rogiers.
Liebrecht & wooD are trei outlet-uri in Polonia
Belgienii nu s-ar afla la prima dezvoltare comericala pe piata locala, tinand cont ca belgienii au dezvoltat si proi