Foto: Karina Knapek / Intact Images Vechile străzi din Bucureşti sunt cea mai atractivă destinaţie turistică din România. Pentru reabilitarea zonei, Primăria Capitalei a cheltuit peste 21,3 milioane lei fără TVA
Litoralul românesc, Valea Prahovei, Maramureş, Valea Oltului, Delta Dunării. Nici una dintre aceste locaţii nu au reuşit să devină un magnet pentru turişti, deşi oricare din aceste locuri ar fi avut mare potenţial. În schimb, centrul Istoric al Capitalei a devenit un model de succes în turismul românesc şi cea mai atractivă destinaţie turistică din România, consideră Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS).
"Competiţia este aici serioasă din cauza concentraţiei nemaivăzute de cafenele, cluburi şi restaurante, iar acest lucru face ca toţi actorii implicaţi să se bată în oferte, să stea efectiv la dispoziţia clienţilor şi să fie numai un zâmbet pentru a le capta bunăvoinţa turiştilor", a declarat Dan Matei Agathon, într-un comunicat de presă transmis redacţiei. Acesta a mai precizat că o altă schimbare de atitudine care a dus la înflorirea turismului în Centrul Istoric al Capitalei a fost menţinerea deschisă a locaţiilor atât cât vor clienţii. "De unde până anii trecuţi Capitala se închidea la ora 23, cu mici excepţii, acum circuitul turistic din Centrul Istoric este aproape neîntrerupt, iar Bucureştiul are, pentru prima oară în ultimii 20 de ani, o adevărată viaţă de noapte şi turism de distracţie pentru toate gusturile", a mai opinat Agathon. Acesta a mai adăugat că un alt "secret" al scucesului este acela că în Centrul Istoric se mănâncă aproape peste tot şi se mănâncă bine.
Proiectul de reabilitare a Centrului Istoric a fost demarat în noiembrie 2003, când a fost semnat acordul de împrumut între Primăria Capitalei şi BERD pentru un program multisector care avea trei componente. Suma es