Companiile americane au inlocuit clasica pauza pentru cafea si lucreaza in prezent la amenajarea unor spatii destinate jocurilor video in interiorul organizatiei, creand pentru angajatii lor o atmosfera mai destinsa dar mai ales, desi pare greu de crezut, un mijloc sigur pentru a creste productivitatea.
Fiecare din noi trebuie sa admita ca cel putin o data a jucat la birou Solitaire, Minesweeper sau alt joc existent in calculator. Si probabil fiecare din noi s-a simtit la un anumit moment putin vinovat.
Incercati insa sa va imaginati un loc in care acest tip de comportament nu este condamnat si sanctionat ci din contra, incurajat. Urmand acest trend al jocurilor in interiorul companiilor, industria din Statele Unite a atins in 2006, 12,5 miliarde de dolari. Conducerea companiilor a ajuns la concluzia ca aceste spatii de recreere ajuta nu numai la cresterea moralului si a solidaritatii, dar si la atragerea unei forte de munca mai tinere, cat si la cresterea productivitatii.
Potrivit unui studiu realizat de site-ul WorldWinner, subsidiara a companiei Fun Technologies Inc. , unul din furnizorii lideri pe piata online a jocurilor video, 80% dintre jucatorii online care se joaca in timpul programului de lucru, se pot concentra mult mai bine asupra job-ului dupa o astfel de pauza. De asemenea 72% dintre cei chestionati se bazeaza pe astfel de pauze pentru a putea gestiona mai bine stresul de la birou.
Jocurile video la locul de munca sunt acceptate in ultima vreme de tot mai multe companii. „Mai curand, noi suntem cei care le spunem angajatilor nostri sa se joace mai mult”, sustine John Vechey, co-fondator si director al PopCap Games, unul din principalii dezvoltatori de jocuri video. De altfel, compania a amenajat o camera spatioasa destinata acestui tip de activitate. In cazul companiei PopCap Games, un altfel de spatiu poate fi explicat prin fa