Ediţia din acest an a Topului 50 branduri româneşti este dominată de mărcile de produse alimentare, produse de igienă şi îngrijire personală, confirmând reorientarea consumatorului român spre un trai cumpătat, mai sănătos şi mai înţelept, susţin reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă Unlock Market Research.
Pe primul loc în Top 50 se situează, pentru al patrulea an consecutiv, marca de apă minerală Borsec. În cei 207 ani de istorie, Borsec a îmbuteliat 34 de miliarde de litri de apă minerală.
Printre primele 10 branduri româneşti, ca recunoaştere şi încredere din partea consumatorilor, mai figurează, în ordine, Dorna (ape minerale), La Dorna (produse lactate), Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Scandia Sibiu, Zuzu.
"În ultimii doi ani, a crescut importanţa produselor alimentare şi de îngrijire personală şi a scăzut semnificativ cea a mărcilor din zona serviciilor şi bunurilor de folosinţă îndelungată, apărând două trenduri în consum - pragmatismul şi individualismul", a declarat astăzi, la prezentarea clasamentului mărcilor româneşti, Alexandra Cojocaru, senior client service la Unlock Market Research, potrivit Agerpres.
Cine a urcat și cine a scăzut în clasament
La ediţia din acest an, noile apariţii în top sunt Aqua Carpatica pe locul 19, Delaco - 23, TAROM - 37, Emag - 39, Jidvei - 46.
Cele mai spectaculoase creşteri faţă de ediţia precedentă le-au înregistrat Caroli (plus 16 locuri), Zuzu - 13 locuri, Dedeman - 12 locuri, Dero - opt locuri, Doina - opt locuri, Petrom - şapte locuri, Frutti Fresh - şapte locuri, iar scăderile semnificative au fost la Dacia - minus 16 locuri, Romtelecom - 16 locuri, Kandia - 14, CEC - 11, BCR - nouă locuri, Timişoreana - nouă locuri.