Producatorul de electrocasnice Arctic, care produce si comercializeaza brandul Beko, estimeaza pentru marca din segmentul de pret mediu-premium o crestere de 30% in acest an, principala motivatie a aprecierii fiind orientarea consumatorului catre produse
In prezent Beko reprezinta, potrivit reprezentantilor Arctic, circa 27% din afacerile companiei, ce s-au ridicat in exercitiul financiar precedent la 224 de milioane de euro.
"Brandul Beko s-a dezvoltat foarte mult in ultimii trei ani. Valoarea vanzarilor in 2007 a fost cu 70% mai mare fata de cea din 2005, in aceasta perioada consumatorii romani continuand procesul de maturizare, devenind mult mai constienti de preferintele lor in materie de electrocasnice", a declarat Monica Iavorschi, directorul de marketing si vanzari al Arctic.
Potrivit calculelor ZF, vanzarile Beko au evoluat de la 35,5 milioane de euro in 2005, cand cifra de afaceri Arctic a fost de 150 de milioane de euro, la mai mult de 60 de milioane de euro in 2007.
Cum pentru 2008 cresterea Beko este estimata la 30%, vanzarile ar putea atinge 78 de milioane de euro. Din aceasta gama, frigiderele sunt produse in fabrica de la Gaesti, in timp ce restul produselor sunt importate.
Unul dintre motoarele crestererii din 2008 va fi un produs cu functii complexe, produsele ce incorporeaza dotari si tehnologii noi fiind principalul atu pe care mizeaza Beko. Astfel, pentru anul in curs compania estimeaza vanzari de 10.000 de unitati pentru combina frigorifica Beko Voice Recorder, care la un pret de 1.420 de lei (aproximativ 400 de euro), va realiza vanzari de circa 4 milioane de euro.
"Suntem convinsi ca Beko isi va mentine ritmul de crestere. (...) Exista si alte produse in gama care se diferentiaza din acest punct de vedere (tehnologic - n.red.)", a declarat Iavorschi.
Optiunea consumatorului pentru produse mu