Bayerische Motoren Werke (BMW) a oferit recent mostre virtuale cu cea de-a treia generaţie a SAV-ului (Sport Activity Vehicle) X5 model 2014, succesorul tot-terenului ce slujeşte din 2007 urmând a avea debutul comercial în noiembrie 2013. Pe lângă maturizarea habitaclului ce va putea prelua şapte persoane, în premieră, noul BMW X5 în versiunea sDrive 25d va putea fi condus în compania unui diesel bi-turbo de 2.0 litri în patru pistoane şi tracţiune posterioară.
Al treilea model X5 este şi cel mai lung (4.886 mm), fiind cu 3 cm peste cei 4.857 mm ai generaţiei lansate acum şase ani. Lăţimea a crescut doar marginal, de la 1.993 mm la 1.998 mm, în vreme ce înălţimea la plafon este mai scundă (de la 1.776 mm a fost redusă la 1.762 mm).
Asemenea Mercedes ML şi VW Touareg, bavarezii nu puteau rămâne în afara jocului celor trei rânduri de scaune, aşa că au decupat din portbagaj două locuri destul de măricele ce constituie un al treilea plan al habitaclului. Utilitatea acestora a fost revizuită comparativ cu opţiunea micilor scăunele rezervate doar copiilor de la actualul model. Alungirea distanţei între cele două axe cu 6 cm, la 2.993 mm, precum şi extinderea consolei spate a permis obţinerea unui loc la genunchi mai bun şi un portbagaj în creştere la 650 de litri cu încărcătura stivuită până la nivelul spătarului banchetei ajustabile din rândul doi, sau un maxim de aproape 1.900 de litri prin sacrificarea ei. Hayonul se deschide în două segmente ca la Range Rover.
Ca noutăţi la capitolul estetică frontală se remarcă proaspăta imagine de marcă preluată de la X3, X4 şi 3 Series ce presupune faruri care ajung direct până la radiator, astfel că nu mai există niciun element de legătură între acestea. Linia „umerilor” este mai accentuată, iar capota, mai bombată. Stopurile cu geometria în forma literei „L” sunt o marcă întâlnită şi pe X1, baghetele de LED-uri roşi