Un raport publicat luna trecută de către Consiliul German de Ştiinţă şi Ştiinţe Umaniste, în privinţa practicilor de evaluarea din universităţile ţării, a atras atenţia asupra acestor tendinţelor de umflare a notelor studenţilor, în condiţiile în care 80% dintre absolvenţi au primit numai calificative de top.
Creşterea abruptă a numărului absolvenţilor germani care termină facultatea cu note foarte mari, în ultimii ani, a devenit o problemă stringentă în lumea academică din Germania, notează cei de la universitynews.com.
Atunci când 80% din absolvenţi termină cu unul dintre cele două calificative de top, încep să se pună întrebări, în condiţiile în care, în 2001, procentul a fost de 70%.
Un raport publicat luna trecută de către Consiliul German de Ştiinţă şi Ştiinţe Umaniste, în privinţa practicilor de notare din universităţile ţării, a atras atenţia asupra acestor tendinţe îngrijorătoare.
Wolfgang Marquardt, şeful Consiliului care a realizat raportul, a tratat subiectul cu eleganţă în descrierea situaţiei la nivel local. „Notele pe care elevii primesc în prezent nu spun aproape nimic semnificativ cu privire la realizările lor reale”, a spus el.
Prea mulţi au note foarte bune
Statisticile care reies din raport fac mai uşor de înţeles unde bate Marquardt. Ce înseamnă a avea un calificativ de „foarte bine” sau „bine” în Artă şi Istoria Artei, când ai aceleaşi note cu 96% din toţi candidaţii? De asemenea, pentru ştiinţele sociale, 89% dintre studenţi termină cu note de top.
Dreptul şi medicina sunt singurele două discipline în care majoritatea au calificative doar „satisfăcătoare", iar pentru toate celelalte discipline „adecvat” a devenit rapid noul eşec.
Un optimist ar putea aprecia performanţele în creştere, motiv pentru care multe universităţi particulare au luat apărarea studenţilor. Alţii sunt mai sceptici, mai select