Coreenii de la Daewoo Mangalia simt din nou gustul castigului dupa doi ani de pierderi grele, profitand de cererea mare de nave la nivel international.
"Vrem sa tragem un semnal de alarma cu privire la birocratia din structurile locale si administrative care nu se implica in problemele companiilor si, mai mult, ne afecteaza productivitatea si pun in pericol planurile noastre de dezvoltare", spune Jae Bong Lee, director general al Daewoo Mangalia Heavy Industries.
Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare santier naval din Romania, a trecut pe profit dupa primele sase luni din acest an, cu 27 mil. dolari (20,4 mil. euro), dupa doi ani consecutivi in care a inregistrat pierderi. Conducerea companiei estimeaza ca anul viitor isi va tripla profitul, la 90 mil. dolari (68 mil. euro).
In 2005, Daewoo inregistrase o pierdere de 18,5 mil. euro (67,1 mil. lei) si anul trecut a incheiat cu un rezultat negativ de 10,2 mil. euro (35,8 mil. lei).
Constructorul de nave a reusit sa revina pe profit in pofida faptului ca circa 2.000 de salariati din cei peste 4.000 ai santierului naval s-au aflat in greva timp de trei saptamani in luna iunie.
Profitabilitatea in crestere a Daewoo Mangalia s-a datorat in primul rand exploziei afacerilor, conducerea companiei estimand o dublare a acestora in 2007, la 522,7 mil. dolari (circa 396 mil. euro). Afacerile au fost sustinute de cererea foarte mare de pe piata navelor fluviale care a facut ca preturile ambarcatiunilor sa urce cu 20% numai in ultimul an.
Cu toate acestea, coreenii de la Daewoo s-au aratat ingrijorati de cresterea preturilor la materiile prime si birocratia din tara, respectiv dezinteresul autoritatilor, care le-ar putea pune in pericol planurile de dezvoltare.
"Monopolul de pe piata tablei si cimentului, dar si la utilitati, face ca producatorii romani sa practi