Chiar daca bannerele clasice sunt prezente pe toate site-urile romanesti, ele vor fi inlocuite treptat de proiecte alternative, care vor interactiona cu utilizatorul fara sa-l agaseze. Agentiile romanesti de publicitate interactiva sunt pregatite sa-si puna la bataie creativitatea, potrivit specialistilor din domeniu. Este nevoie doar de acordul si banii clientului.
Bogdan Nitu, General Manager Webstyler, Dorin Boerescu, General Manager Hyperactive, Mihai Fanache, General Manager Ninespices, si Adrian Alexandrescu, One-to-One Communications Director la OgilvyOne, s-au numarat printre vorbitorii celei de a 31-a editii AdBreak.
In discutia moderata de antreprenorul Dragos Novac, cei patru manageri au vorbit despre cum poate fi folosita creativitatea pentru a interactiona mai usor cu utilizatorii de site-uri. “Jobul fiecarei agentii e sa gaseasca o idee mare”, crede Mihai Fanache de la Ninespices.
Ideile mari se traduc in mesaje publicitare cu lipici, impachetate inteligent. Indicat e sa nu te limitezi la bannere clasice. Multi dintre clientii celor patru agentii au inteles deja asta. Doar 15% din munca celor de la OgilvyOne se transforma in bannere, restul de 85% fiind proiecte alternative creative. Pentru Webstyler, bannerele reprezinta aproximativ 50% din totalul proiectelor, iar pentru Hyperactive intre 20-30%. Procentul coboara sub 20% pentru Ninespices.
Online-ul lasa mult loc pentru inovatie. Printre exemplele pozitive date de invitati s-au numarat site-ul cu activare vocala facut pentru Opel si jocul Prepelix, creat pentru promovarea Connex. Publicitatea prin jocuri online a devenit foarte populara in ultimii ani, in Romania. Insa nu este de ajuns sa copiezi un joc clasic si sa pui brandul pe fundal pentru ca jocul sa fie eficient, crede Dorin Boerescu de la Hyperactive.
Eficienta e esentiala in orice campanie, este de parere Adri