produselor, vânzările pot ajunge şi la o creştere de 300%. "Vânzările pe partea de instrumente necesare începutului de an şcolar cresc între 50 şi 300%. Dacă vorbim de uniforme şi produselor, vânzările pot ajunge şi la o creştere de 300%. "Vânzările pe partea de instrumente necesare începutului de an şcolar cresc între 50 şi 300%. Dacă vorbim de uniforme şi ghiozdane, aici se înregistrează cea mai spectaculoasă evoluţie, procentul de creştere fiind chiar şi de 300%. Achiziţia de caiete se face pe tot parcursul anului, procentele de majorare la nivelul acestei perioade fiind mai mici", ne-a declarat Andreea Mihai, marketing manager Carrefour România. Raportat la perioada similară din 2005, oficialii Carrefour estimează o creştere a vânzărilor cu 25%, perioada de vârf fiind preconizată între 7 şi 15 septembrie.
Concurenţa chineză, devastatoare
Producătorii şi importatorii resimt şi ei febra sezonului. Ioana Tudoran, directorul companiei Johnny Prodcomimpex, producătoare de uniforme şcolare, spune că cererea în această perioadă creşte cu 80%. "În perioada 20 august-15 septembrie avem încasări de circa 300 milioane de lei vechi, profitul fiind practic de doar 12%, pentru că diferenţa între preţul de livrare şi cel de vânzare este foarte mică", explică Tudoran. O mare problemă a producătorilor autohtoni o reprezintă însă importurile din China, ce ajung pe piaţa românească la preţuri foarte mici. Dacă uniformele importate se găsesc în magazine la preţuri cuprinse între 30 şi 60 de RON, hăinuţele confecţionate de români sunt mai scumpe cu 50-60%, ajung chiar şi la 200 RON, stofa folosită fiind de foarte bună calitate. Există însă şi companii care lucrează numai pe bază de comandă directă de la şcoli. "O uniformă compusă din sacou clasic, fustă plisată, cravată şi pantalon costă un milion de lei. Totul se face pe comandă, cu probă", ne-a declarat Iu