Motorul turbo 2.0 TSI de pe proaspătul hot-hatch Golf 7 R, versiune sport anunţată a-şi face în mod oficial intrarea glorioasă la IAA Frankfurt, primeşte ceva modificări pentru un plus de 70 CP comparativ cu actualul GTI de generaţie a şaptea. Raportat la vechea generaţie, noul R compact are o putere în creştere cu 33 CP.
Interesant este faptul că sinergiile din cadrul grupului nu vor strica prietenia în interiorul marii familii Volkswagen. Astfel, agregatul de pe Golf 7 R este identic cu cel de pe hatch-ul premium Audi S3 Sportback. Arsenalul include distribuţie variabilă, o nouă turbină de supraalimentare de capacitate mai mare ce lucrează până la o presiune de 1,2 bari, doi arbori de echilibrare şi o nouă chiulasă. Nu mai puţin de 300 CP (221 kW) şi o turaţie de 5.500 rpm pe vârful de putere, precum şi un cuplu maxim îmbunătăţit cu 30 Nm, la 380 Nm, disponibil de la 1.800 rpm, sunt puşi la treabă pentru un demaraj 0-100 km/h în 4,9 secunde, asta în complicitate cu performanta transmisie automată DSG cu dublu ambreiaj. Atunci când vine împerecheat cu o cutie manuală în 6 rapoarte, iar factorul uman îşi pune amprenta, Golf R este mai lent în acceleraţie cu 0,2 secunde. Viteza maximă va fi în serie limitată la 250 km/h, însă prin eliminarea cenzurii electronice se vor putea atinge viteze de peste 270 km/h.
Evoluţia este evidentă şi în privinţa apetitului la pompă, curba descendentă a consumului de benzină fiind destul de abruptă. Astfel, în vreme ce precedentul model R bazat pe Golf 6 consuma 8,4 litri de benzină la sută cu DSG (8,5 litri în versiunea cu 4 portiere şi transmisie manuală), noul Golf 7 R duce consumul mediu declarat undeva pe la 6,9 litri la sută.
Inginerii din Wolfsburg nu ar putea pune o cantitate aşa mare de putere pe un Golf cu tracţiune faţă, aşa că sistemul de tracţiune integrală permanentă 4Motion îl va face pe Golf 7 R să zboare