UPDATE. Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a declarat, marţi, că a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.
Gruia Stoica s-a declarat surprins de afirmaţiile făcute de ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, care a declarat, luni, că este analizată oportunitatea reţinerii garanţiei, transmite Mediafax.
GFR a depus o granţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.
Potrivit consultantului juridic care asistă GFR, întrucât privatizarea CFR nu s-a realizat garanţia trebuie recuperată de îndată, în timp ce banii din contul escrow ar trebui să fie disponibili în trei zile de la notificarea GFR.
Consultantul juridic a adăugat că este analizată şi posibilitatea ca GFR să solicite daune, dar nu a fost luată încă o decizie.
Gruia Stoica a declarat că îşi doreşte ca privatizarea să fie dusă până la capăt.
_ _ _ _ _
Omul de afaceri Gruia, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), a declarat, marţi, că analizează posibilitatea de a cere o ordonanţă preşedinţială în justiţie prin care privatizarea CFR Marfă să continue.
"Putem analiza posibilitatea de a cere o ordonanţă preşedinţială în justiţie pentru ca privatizarea CFR Marfă să continue", a declarat Stoica, proprietarul GFR.
Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut finaliza la termenul limită, luni, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronu