Cadbury Schweppes, al treilea producator de bauturi racoritoare din lume, dupa Coca-Cola si Pepsi, a raportat o majorare cu 44% a profiturilor in cel de-al doilea semestru al 2004, datorita reducerilor de cost si lansarii de noi produse, cum ar fi 7Up Plus, scrie BBC News.
Compania este si cel mai mare producator de dulciuri din lume. Pe acest segment insa, a anuntat o crestere modesta a profiturilor, de doar 1%, pana la 1,78 miliarde de dolari (1,34 mld. euro) in 2004, precizand ca nivelul cresterii ar fi putut ajunge la 8 procente daca evolutia dolarului ar fi fost diferita.
Directorul executiv al companiei, Todd Stitzer, a hotarat sa renunte la 10% din forta de munca a companiei si sa inchida 20% dintre unitatile de productie, plan care a dus la economii de 108,5 milioane de euro anul trecut, estimandu-se ca valoarea lor va ajunge la 145 de milioane de euro in acest an. Cadbury va aloca suma economisita pentru activitatile de marketing si de cercetare-dezvoltare.
"Desi mediul extern devine din ce in ce mai competitiv, suntem increzatori ca dispunem de strategia, marcile si oamenii necesari pentru a ne atinge tintele in 2005", a declarat Stitzer.
Scopul final al companiei reprezinta o crestere a vanzarilor de la 3% la 5%.
Cadbury, care produce si bauturile Dr. Pepper si ceaiurile Snapple, are o strategie mai buna decat a competitorilor pe piata americana, concentrandu-se pe dezvoltarea bauturilor dietetice. Americanii renunta tot mai mult la cola in favoarea sucurilor naturale sau a apei minerale aromate.
Stitzer a preluat 7Up, o bautura cu putine calorii, care contine calciu si vitamina C, pentru a potenta cresterea cifrei de afaceri. 7Up Plus are doar o zecime din caloriile pe care le contine o bautura standard de lamaie. Compania si-a diversificat gama de produse prin introducerea Dr. Pepper