În 2008, producţiile cinematografice care au înregistrat cea mai mare audienţă au fost aventurile, cu un rating mediu de 429.896 telespectatori pe minut. În timp ce majoritatea bărbaţilor stau cu ochii pe producţiile de aventuri, consoartele lor preferă să lăcrimeze în faţa genurilor dramatice.
Anul trecut, filmele de aventură şi acţiune au fost preferatele românilor. Audienţa medie, în mediul urban înregistrată de aceste producţii cinematografice a fost de 429.896 de telespectatori pe minut.
Acest gen de filme este urmat, la mare distanţă, de categoriile: dramă (250.775 telespectatori pe minut), comedie (227.019 privitori pe minut) şi suspans (151.598). Mult în urmă, sub o sută de mii de telespectatori, se află producţiile poliţiste, dragoste sau western.
Femeile, atente la Johnny Depp
Filmele clasice (de cinematecă) au înregistrat în 2008 audienţa medie cea mai mică: 940 de privitori pe minut, semn că e un gen doar pentru cunoscători. Interesant este faptul că dramele a fost un gen cinemtografic mult mai căutat decât comediile, însă au existat comedii cu ratinguri mai mari decât vârfurile de audienţă din genul dramă.
De exemplu, „Doi cuscri de coşmar” depăşit drama „Al şaptelea manuscris” (1,6 milioane privitori). Conflictul dintre taţii-socri, Dustin Hoffman şi Robert de Niro şi ginerică Ben Stiller a adus în faţa micilor ecrane 1,7 milioane de telespectatori pe minut.
Printre cele mai urmărite filme de aventură şi acţiune se numără „Piraţii din Caraibe”, cu 2,3 milioane de telespectatori pe minut, „Băiat de treabă” (1,9 milioane privitori) şi „Visul împăratului” (1,6 milioane). Mai mult de 55% din telespectatorii care sunt fanii filmelor de aventură au urmărit producţiile „Curierul” şi „Viaţa împăratului”.
Un procent destul de mare de privitori de sex feminin (49