Cum cunostructiile de locuinte noi sunt intr-o continua scadere si piata de invelitori metalice a avut de suferit in ultimii ani, iar producatorii de profil au resimtit din plin declinul din industrie.
In ciuda climatului economic nefavorabil, producatorul de acoperisuri metalice de origine belgiana Coilprofil a reusit sa revina in ultimii trei ani pe crestere, dupa ce primii ani ai crizei au consemnat o degradare a business-ului cu pana la 40%.
Desi compania mizeaza si in acest an pe o crestere de 15% a rulajului, la circa 10 milioane de euro, semnalele pe care reprezentantii companiei le observa in piata nu sunt deloc imbucuratoare, dar spun ca venirea crizei a fost intr-o masura benefica deoarece a pastrat in joc numai producatorii care “au dat dovada de profesionalism”.
“Criza a fost o metoda prin care piata de invelitori metalice s-a «curatat» de producatorii care au profitat de oportunitate si nu au reusit sa faca fata. Producatorii care au ramas in piata s-au cernut si dau dovada de mult mai mult profesionalism decat inainte. Sunt multi care au disparut, iar aceia au fost cei care s-au hazardat si care nu cunosteau domeniul”, a declarat intr-o intalnire cu Wall-Street.ro – Liviu Mistodinis (foto), directorul general Coilprofil Romania.
"De anul viitor piata nu va mai scadea, nivelul fiind deja unul foarte scazut"
El apreciaza ca piata isi va putea reveni chiar de anul viitor, dar isi pastreaza pesimismul, pe fondul lipsei unor semnale de stimulare a consumului.
“Piata are un potential de crestere, dar in ciuda optimismului, anul viitor nu sunt sperante de revenire a consumului. Climatul economic economic la nivel european, cat si cel din piata actuala nu incurajeaza o revenire, iar pentru anul ce urmeaza nu avem premise de crestere. De anul viitor, insa, piata nu va mai scadea, nivelul fiind deja unul foarte scazut. Ne putem