Principalele nouă televiziuni au difuzat 293 de reclame, cu 54% mai puţin decât în urmă cu un an. Decizia companiilor multinaţionale de a-şi restrânge publicitatea la sfârşitul anului trecut a redus încasările televiziunilor pentru programele difuzate la Revelion 2009. Multă cerneală a curs pe seama audienţelor înregistrate de programele TV de Revelion. S-au făcut clasamente, scoruri, a fost premiat „minutul de aur”, au fost semnalate ca mari victorii numărul de telespectatori adunaţi de televiziuni la „cumpăna dintre ani”, „programul X a bătut programul Y” – a aplaudat galeria...
În fond, ratingurile obţinute de televiziuni la Revelion 2009 nu reprezintă decât o lustruire a imaginii postului. Teoretic, aceste ratinguri ar fi trebuit să aducă bani prin publicitatea vândută.
În realitate, Revelion 2009 a fost cel mai sărac în reclame din ultimii ani. Altfel spus, degeaba faci rating, dacă majoritatea clienţilor publicitari sunt speriaţi de criza mondială şi îşi drămuiesc fiecare euro chiar şi în programele de mare audienţă.
Pentru prima dată în istoria publicităţii TV din România, numărul de spoturi la principalele nouă televiziuni a fost mai mic decât cel din anul precedent.
Trăiască berea... pe Naţional TV!
În cadrul programelor Revelionului 2009 (orele 21,00 – 02,00), televiziunile cuprinse în monitorizare au difuzat 293 de reclame, volum cu 54% mai mic decât la Revelion 2008 şi cu 48% faţă de acum doi ani.
Volumul brut de publicitate pe staţiile monitorizate s-a ridicat la 1.511.337 euro (calculat la tarife-listă) pentru Revelion 2009. Acest buget este mai mic cu 44,8% faţă de cel înregistrat la Revelion 2008. Aşadar, pe fondul scăderii volumului de comenzi publicitare pe parcursul anului, Revelionul 2009 pune „peticul” pe un 2008 mai sărac.
Naţional TV este televiz