Hibridul cu alimentare externă S500 Plug-In Hybrid consumă doar 3 litri de benzină la sută, Daimler punând în coabitare un agregat termic V6 supraalimentat de 2.987 cc, ca range extender ce livrează 333 CP, cu un motor electric de 110 CP. Emisiile de 69 grame CO2 la km trezesc invidia chiar şi unui citycar Smart, iar marele Benz poate rula 30 de kilometri doar pe bază de curent.
În anul 2009, precedenta generaţie S400 BlueHybrid era prima maşină hibridă-electrică având baterii litiu-ion, însă bazele tehnologiei erau puse încă din 1901 odată cu apariţia pionierului Lohner-Porsche Mixte Hybrid.
Tehnologiile actuale Plug-in cu sistem full-Hybrid, cărora le sunt adaptate sisteme de alimentare cu energie electrică a bateriilor de la o sursă externă, sunt caracterizate în principal de faptul că bateriile pot fi încărcate atât de motorul termic sau de sistemele de recuperare a energiei la frânare/decelerare, cât şi de la o priză normală, când maşina este parcată. Spre deosebire de S300BlueTEC Hybrid ce utilizează ca range extender un diesel în patru cilindri de 2.143 cc, blazonul de lider în domeniul limuzinelor de lux „verzi” este de acum preluat de proaspăta versiune S 500 Plug-in Hybrid. Pentru propulsia strict electrică ce acoperă 30 de kilometri a fost nevoie de baterii mai puternice, deci şi de costuri mai ridicate, însă marele avantaj îl reprezintă reducerea consumului la 3 litri de benzină la sută comparativ cu cei 4,4 litri de motorină la ansamblul diesel-hibrid fără posibilitatea încărcării prin cablu electric. Cea de-a treia versiune S400 Hybrid (306 CP) consumă ceva mai mult, în jur de 6,8 litri de benzină la sută.
Există trei moduri selectabile la S500 Plug-in Hybrid şi anume unul Hybrid, E-Mode (pur electric) şi E-Save, dar şi o stare Charge în care sunt încărcate din mers bateriile de acumulatori de la motorul termic. Performanţele sunt excelen