LG Electronics, producatorul sud-corean de telefoane mobile, si-a depasit in ultimul trimestru rivalul Samsung, ocupand a doua pozitie pe piata americana de telefoane mobile, aflandu-se in spatele liderului Motorola, potrivit publicatiei Financial Times.
Datele anuntate de compania de cercetare Strategy Analytics au indicat o popularitate a mai multor telefoane touchscreen produse de LG, printre care Vu si Voyager. Ambele au fost vandute de Verizon Wireless in competitie cu Apple iPhone, oferit exclusiv de AT&T in Statele Unite.
In general, piata americana a crescut cu 5,3%, pana la 41,9 milioane de telefoane fata de perioada similara a anului trecut, cresterea fiind insa mai lenta decat in Asia si Africa. Vanzarile globale au crescut cu 15%, la 297 de milioane de telefoane mobile, a anuntat Strategy Analytics.
LG a acumulat un procentaj de 21% din telefoanele vandute in Statele Unite in ultimul trimestru, recuperandu-si pozitia a doua pe care a pierdut-o in fata rivalilor de la Samsung in urma cu doi ani.
Motorola si-a extins cota sa de vanzare la 25,8% in timp ce cota Samsung a scazut la 18,6%.
Research in Motion, producatorul canadian al BlackBerry, ocupa pozitia a patra in Statele Unite, ridicandu-si pentru prima data cota de piata la mai mult de 10%. Compania a acumulat 10,6% din unitatile expediate, ajutata de cererea pentru dispozitivele multimedia Pearl si Curve.
Nokia, liderul de piata la nivel global cu mai mult de 41% din vanzarile din intreaga lume, a fost situata pe pozitia a cincea pe piata din Statele Unite dublandu-si cota de piata la 9,5%. Cota de vanzare a Apple a scazut la 1% fata de 2,7% in trimestrul anterior dupa ce a inlocuit iPhone-ul original cu iPhone 3G.
In ciuda popularitatii iPhone, Verizon Wireless, compania de telefonie mobila formata de Verizon Communications si Vodafone, a fost mai rapida la