Noua lege privind publicitatea exterioara, adoptata saptamana aceasta de deputati, este contestata de social-democrati la Curtea Constitutionala si este criticata de companiile care administreaza spatiile publicitare stradale. Legea, conceputa sa dea coerenta cadrului legislativ in domeniu si sa evite "ocuparea excesiva si haotica a spatiului public cu mijloace publicitare", a fost initiata de Ministerul Dezvoltarii si Turismului in urma cu un an si a trecut de Camera Deputatilor - camera decizionala - dupa ce a fost respinsa, in primavara, de Senat.
Legea privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate se aplica administratiilor publice centrale si locale si persoanelor fizice si juridice active in domeniul publicitatii. Ea introduce o serie de restrictii privind publicitatea stradala, precum dimensiunile suporturilor publicitare permise, interzicerea publicitatii pe arbori, pe monumente, pe cladirile institutiilor publice sau in intersectii, atribuirea spatiilor prin licitatie publica. Legea mai mentioneaza ca "mijloacele de publicitate autorizate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi pot fi mentinute pe amplasamentele autorizate pana la data expirarii contractelor de publicitate in curs, dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2012".
Proiectul de lege a fost initiat de Ministerul Dezvoltarii si Turismului in decembrie 2010. Pe 6 aprilie a.c., el a fost respins in Senat. Pe 20 decembrie a.c., el a trecut de Camera Deputatilor cu 111 voturi pentru, 95 impotriva si 1 abtinere.
Contactata de HotNews.ro, Raluca Tonciu, presedintele Asociatiei Romane de Publicitate Exterioara (ROOA) - ce reuneste cele mai importante companii de outdoor - si chief operating officer al companiei de profil News Outdoor Romania, a spus ca industria avea nevoie de un regulament "care sa inglobeze regulile enumerate in mai multe alte legi". Dar, pot