Doar 10% din procesele intentate în ultimii doi ani de şoferi sau de companiile lor de asigurări împotriva Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au fost câştigate de reclamanţi, potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de instituţie, prin intermediul celor şapte direcţii regionale de drumuri şi poduri (DRDP) din ţară.
Astfel, dintre cele aproape 200 de plângeri formulate împotriva CNADNR, doar 21 au fost soluţionate în favoarea reclamanţilor.
DRDP Bucureşti conduce în topul proceselor intentate de şoferi din cauza drumurilor cu gropi, în condiţiile în care din 2009 până în prezent au fost formulate 52 de plângeri, dintre care 48 se află în acest moment pe rolul instanţelor judecătoreşti spre soluţionare. Cu toate acestea, niciun proces nu a fost soluţionat până acum în favoarea şoferilor sau a companiilor de asigurări. Pe de altă parte, DRDP Braşov a avut 30 de plângeri în ultimii doi ani, dintre care şapte au fost câştigate de reclamanţi.
Deşi mulţi şoferi se plâng că şi-au distrus roţile sau s-au accidentat din cauza condiţiilor precare de pe drumurile româneşti, puţini au avut curajul să dea în judecată CNADNR pe cont propriu, majoritatea fiind reprezentaţi de companiile de asigurări în astfel de procese. Doar două plângeri au fost formulate direct de către proprietarii de autovehicule la DRDP Braşov şi opt la DRDP Timişoara.
"Am asigurare CASCO, în momentul în care îmi distrug un cauciuc sau o jantă într-una din gropile de pe drumurile din România mă adresez companiei de asigurări. De altfel, am îndoit acum o lună o jantă într-una din gropile de pe autostrada Bucureşti-Piteşti, însă am apelat la asigurarea CASCO. Consider că a da statul în judecată pe cont propriu este un demers falimentar din start, o pierdere inutilă de bani. Balanţa dintre CASCO şi sălile de judecată înclină decisiv spre asigur