Consiliul National al Audiovizualului a avertizat, marti, dupa o lunga dezbatere pe tema promovarii Monicai Iacob-Ridzi pe posturile TV, ca legea romaneasca interzice orice ingerinta a unei autoritati publice in programul unui radiodifuzor si ca exista o interdictie speciala pentru orice forma de sponsorizare a stirilor. CNA nu a putut proba ca ministerul condus de Iacob-Ridzi a cumparat stiri, dar a sanctionat cu somatii posturile Antena 3, Realitatea TV si Pro TV pentru ca au difuzat publicitate pentru omul politic Monica Iacob-Ridzi cu ocazia Zilei Tineretului.
CNA a dezbatut, in sedinta de marti, pe marginea unei scrisori adresate Consiliului de Gazeta Sporturilor, care desfasoara o ampla investigatie privind cheltuielile Ministerului Tineretului si Sporturilor cu ocazia zilei de 2 mai.
Din scrisoarea GSP: "In calitate de autoritate publica si garant al interesului public in sfera audiovizuala, rugam CNA sa raspunda cititorilor GSP la urmatoarea Intrebare: Este legal ca Ministerul Tineretului si Sportului sa contracteze, sa receptioneze si sa plateasca stiri si raportaje TV nemarcate ca publicitate?"
Forul a spus ca nu se poate pronunta in privinta contractelor in acest sens semnate de MTS si firmele Artisan Consulting si Compania de publicitate Mark, deoarece "lipseste legatura" intre aceste agentii si posturile de televiziune mentionate in contracte. Reprezentantii posturilor prezenti la sedinta CNA au declarat fie ca nu au auzit niciodata de cele doua agentii si ca nu au niciun contract cu ele (Realitatea TV, Antena 1 si 3), fie ca nu stiu despre vreun astfel de contract (Pro TV).
Membrii CNA au analizat fragmente din stirile, emisiunile de divertisment si spoturi difuzate pe aceasta tema atat de posturile nominalizate in contractele dintre MTS si cele doua agentii - Realitatea TV, Antena 1 si 3, Pro TV, precum si cele di