Conducerea companiei Napochim din Cluj-Napoca, producator de mase plastice, a încheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de aproximativ 3,8 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 5% fata de anul precedent. Compania clujeana a încheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de aproximativ 4 mil. euro (13,31 mil. lei).
„Anul trecut, importurile au fost favorizate de evolutia pozitiva a leului în lupta cu euro, însa odata cu cresterea monedei europene în raport cu leul, se constata o diminuare a importurilor. Piata s-a restrans din cauza lipsei lichiditatilor si estimez o scadere a acesteia, cel putin pana la jumatatea anului, cand, dupa parerea mea, efectele crizei financiare se vor mai diminua’’, a declarat pentru ZF Transilvania directorul general al companiei Napochim, Cornel Porumb.
Potrivit reprezentantilor Napochim, scaderea vanzarilor companiei în 2008 fata de anul precedent a fost influentata si de preturile in crestere la principalele materii prime utilizate. Napochim s-a confruntat si în 2007 cu preturi in crestere la materiile prime, care au avansat cu 10-20% fata de anul 2006. Ponderea exportului este de aproximativ 25% din totalul cifrei de afaceri al companiei.
„tinand cont de evolutia pietei în domeniul maselor plastice, estimez pentru acest an o scadere a vanzarilor companiei noastre fata de anul 2008. Cei mai multi producatori din acest domeniu de activitate înregistreaza scaderi ale vanzarilor in prezent, fapt ce a influentat negativ piata. O solutie în lupta cu recesiunea globala ar fi pentru compania noastra cresterea ponderii exporturilor în cifra noastra de afaceri’’, spune Cornel Porumb.
Compania a anuntat anul trecut demararea unui proiect de investitii în valoare de 2,5 mil. euro în vederea achizitionarii de utilaje si echipamente, investitie ce urmeaza sa fie finalizata în acest a