Cursa pentru un succesor la "tronul" motoarelor de cautare, in prezent detinut de Google, a inceput, mai multe firme noi producand, deja, sisteme foarte promitatoare.
Una dintre tinerele sperante este Quora, al carei serviciu a fost lansat in aceasta saptamana, dupa luni intregi de testare.
Compania, cu sediul in Palo Alto, California, a fost infiintata de doi fosti ingineri de la Facebook si isi propune sa colecteze si sa organizeze informatii pe care oamenii le au in minte, dar nu sunt disponibile online, cum ar fi detalii despre cum functioneaza, cu adevarat, o companie sau sfaturi pentru a face rezervare la un restaurant care este mereu plin.
Serviciul permite oamenilor sa puna si sa raspunda la intrebari. Cei care doresc sa foloseasca site-ul trebuie sa se inregistreze cu numele real si sa-si conecteze contul Quora cu cele de pe Facebook sau Twitter, creandu-se o retea.
"Este o adevarata oportunitate sa punem pe Internet toate informatiile care nu sunt deja acolo", a declarat, pentru The Wall Street Journal, co-fondatorul Charlie Cheever, care a inceput afacerea impreuna cu Adam D'Angelo in aprilie 2009.
In martie, mai multi investitori, in frunte cu Benchmark Capital, au injectat 14 milioane de dolari in Quora, ducand valoarea companiei la 87,5 milioane de dolari. Nici una dintre cele doua companii nu a comentat pe acest subiect.
Quora, care are doar noua angajati, se alatura unei game largi de companii, precum Yahoo si LinkedIn, care au incercat sa creeze motoare de cautare bazate pe intrebari si raspunsuri, bazandu-se pe faptul ca oamenii pot da raspunsuri mai relevante decat masinile.
Servicii similare, precum Mahalo si Aardvark, recent achizitionate de Google, au dezvoltat metode noi si imbunatatite pentru a pune intrebarile persoanelor care ar putea raspunde cel mai bine, d