Romania are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin Internet din tarile din Europa Centrala si de Est, doar 4% dintre romani folosind acest tip de servicii, fata de 42% dintre cehi, 34% dintre austrieci sau 13 dintre croati, potrivit unui studiu realizat de GfK. Numai Bulgaria se afla in urma noastra la acest capitol, cu o rata de penetrare de 2%.
Dintr-o medie de 4,5 activitati derulate pe Internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare si amuzament, un numar foarte redus de utilizatori accesand Internetul pentru tranzactii. Astfel, dintr-un total de 9,6 milioane de romani bancarizati, doar 4% isi verifica contul prin Internet banking si 3% fac tranzactii folosind acest serviciu online. Un procent asemanator face plati online cu cardul (3%, fata de 9% in Austria) sau plati de pe telefonul mobil (1,6%, fata de 29% in Austria) si doar 3% au achizitionat un serviciu financiar prin intermediul Internetului, se arata in studiu.
"Desi penetrarea Internetului in Romania este una dintre cele mai mici din regiune, exista inca suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale. Cu atat mai mult cu cat utilizarea telefonului mobil se afla in plin avant - nu numai ca raspandire, ci si ca intensitate - dar este folosit in principal pentru comunicare si distractie. Peste jumatate dintre romani folosesc Internetul saptamanal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% au smart phone. Mai mult, aproape o treime se declara entuziasti ai noilor tehnologii, iar alta treime, desi nu este formata din entuziasti, arata deschidere spre adoptarea acestora", spun reprezentantii GfK.
"In orice domeniu, nivelul scazut de familiarizare cu tehnologii noi ingreuneaza adoptarea lor, iar serviciile financiare online nu fac exceptie. Chiar mai mult, in cazul lor temerile care ii impiedica pe consumatori sa incerce sa fa