Dealerii auto îşi ispitesc cumpărătorii cu oferte inedite. În încercarea de a rezista pe piaţă unii au ofertat maşini contra terenuri sau materiale de construcţii, iar alţii s-au întrecut în reduceri
Dealerii auto din Bistriţa fac risipă de imaginaţie pentru a putea vinde maşinile aflate în stoc. Iar unele din măsuri par să aibă ceva efect. devreme ce. cifrele pieţei din Bistriţa sunt ceva mai bune decât media pe ţară. Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România (APIA) vânzările de maşini au fost cu 61 % mai mici pe primele 10 luni la nivel naţional, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008 . În judeţul Bistriţa-Năsăud scăderea a fost, conform aceloraşi cifre, de 43 de procente. Pe de altă parte la înmatriculări auto, scăderea a fost de 32 %. În judeţ. s-au înmatriculat până acum 8.900 de maşini, dintre care 702 au fost maşini noi, faţă de 13.000 anul trecut, din care 1.491 autovehicule noi.
Dau maşimi contra teren
Oferta maşini second contra terenuri a fost lansată în luna aprilie de Comautosport SA, o firmă care comercializează atât maşini noi cât şi second-hand şi a cărui director, Ioan Sighiartău este principalul acţionar de la reprezentanţa locală Dacia-Renault. Cu timpul, ofertei i s-au mai adăugat elemente noi, între care materiale de construcţii ori alte bunuri la schimb: „Am pornit de la lipsa de lichidităţi cu care se confruntă toată lumea în aceste vremuri. Firma noastră avea de construit o hală şi aveam nevoie de material de construcţii", spune Ioan Sighiartău, directorul de la Comautosport. El spune însă că rezultatele trocului propus din luna aprilie au fost „puţin relevante", fără a dori însă să intre în detalii. Oferta se găseşte în continuare pe site-ul firmei.
Preţul, singurul criteriu
Bistriţenii care au cumpărat maşini noi în 2009 nu s-au mai orientat după dotări, puterea mot