Istoria TAG Heuer se intinde de la cronometrele sfarsitului de secol XIX, la primul cronograf pentru avioane si automobile in 1911 si pana la statutul de cronometror al celor mai rapide curse de masini din lume in anii 2000.
Brandul si-a legat numele de sport inca de la inceputurile sale: a primit primul patent pentru mecanism cu cronograf in 1882, a participat la Jocurile Olimpice ale anilor '20 si s-a dovedit a fi singurul capabil sa stapaneasca simultan 1/10, 1/100 si 1/1000 dintr-o secunda pe cronografele sale. In timp, inovatiile avangardiste au devenit modele de lux, adica ceasuri din aur de 18K, placate cu aur, otel sau titan si pietre pretioase.
TAG fabrica unele dintre cele mai exacte ceasuri de sport din lume, precum Calibrul 360, fiind lider mondial al cronografelor de prestigiu si al mecanismelor de cronografe. Poate de aceea si colaborarea cu Formula 1 a fost oarecum privilegiata, pentru ca aici e vorba de sute de km pe ora si fractiunile de secunda conteaza mai mult ca oriunde.
Firma a colaborat cu Ferrari, iar acum e partener McLaren si cronometror oficial al FIA F1 World Championship. Dar ceasurile TAG Heuer au preferat dintotdeauna vitezele mari: pilotul Juan-Manuel Fangio a purtat la mana un model TAG, pe cand conducea un Mercedes-Benz SLR intr-una dintre cele mai dure curse, Mille Miglia, din 1955.
In urma cu 147 de ani
Totul a inceput in 1860, cand Edouard Heuer, care pretuia precizia si materialele inovatoare mai mult decat orice, a deschis la doar 20 de ani primul sau atelier in St. Imier, oraselul elvetian al primelor fabrici de orologerie. Noua ani mai tarziu el primea patentul pentru primul mecanism cu coroana la ceasuri de buzunar.
In 1882 TAG devine una dintre primele firme care incep sa produca cronografe, iar 1886 e anul unei inventii majore: faimosul pinion oscilant pentru cronografe mecanic