Anul acesta va fi al patrulea consecutiv de scadere in privinta investitiilor in achizitia de spatiu publicitar, sumele cheltuite de advertiseri urmand sa scada cu maximum circa 7-10% fata de fata de 2011, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Roxana Panturoiu, client service director in cadrul agentiei Media Direction.
Practic, sumele cheltuite de companii pentru spatiu media vor fi intre 290 si 300 de milioane de euro, conform estimarilor Media Direction.
In primul semestru, valoarea pietei de media a fost de circa 135-140 milioane de euro, la un nivel similar cu cel din prima jumatate din 2011. Zona financiara si-a micsorat drastic investitiile „Piata s-a mentinut la dimensiunea din anul precedent, cu toate ca la nivel de categorii s-au inregistrat cateva schimbari importante. Pe de o parte, zona financiara a cunoscut o micsorare drastica a investitiilor in media, pe cand categoria de health este pe crestere, ajungand pe pozitia a doua la nivel de investitie totala, dupa domeniul alimentar si surclasand cosmeticele. Nu putem vorbi totusi de o schimbare de ierarhie pana la finele anului, cat de reconsiderare a modelului de investitii”, explica Gabriel Patru (foto 2), manager de comunicare integrata in cadrul agentiei de media.
De exemplu, pe intreg parcursul anului trecut, cei mai mari advertiseri au fost operatorii de telecomunicatii (cu bugete nete de 42 de milioane de euro), companiile din domeniul cosmeticelor si igienei personale (40 mil. euro) si cele din domeniul medical (25 de milioane de euro), potrivit unor estimari ale agentiei de media Initiative.
In primul semestru din an, domeniile care au crescut cel mai mult in portofoliul Media Direction au fost cel farmaceutic si cel bancar, compania castigand de altfel contul Volksbank si continuandu-si colaborarea cu Berlin Chemie, parte a grupului farmaceutic italian Menarini. Media D