Pentru că nici executantul, nici proiectantul şi nici dirigintele de şantier nu şi-au asumat, la conciliere, responsabilitatea pentru alunecările de teren înregistrate vara trecută la noua pistă a Aeroportului Sibiu, toate trei părţile au fost date în judecată. Consiliul Judeţean Sibiu, beneficiarul investiţiei, a calculat valoarea pagubelor la 15 milioane de euro. Minim. Sursa: SILVANA ARMATSursa: SILVANA ARMATSursa: SILVANA ARMAT
1 /.
Săptămâna viitoare, marţi, este programat primul termen în cel mai important proces al Consiliului Judeţean Sibiu: în urma acestei acţiuni, administraţia judeţeană încearcă să recupereze valoarea lucrărilor necesare pentru reparaţiile la noua pistă a Aeroportului internaţional Sibiu.
Lucrările la această pistă au fost recepţionate în mai 2009, iar la nici 15 luni, dealul construit pentru a putea prelungi pista a alunecat pe o deschidere de 80 de metri, lăsând practic în aer capătul betonat al pistei. Alunecările de teren au rupt şi cablurile instalaţiei de ghidaj a aeronavelor pe timp de vizibilitate redusă, făcând imposibilă aterizările la Sibiu pe timp de ceaţă.
Lucrări de 56 de milioane de euro
Proiectarea lucrărilor de modernizare a Aeroportului sibian a fost atribuită consorţiului româno-austriac Iptana – Obermeyer, pentru suma de 3,54 mil. euro, în februarie 2006. Ulterior, dirigenţia de şantier şi consultanţa a fost încredinţată de Consiliul Judeţean Sibiu firmei Dornier Consulting, într-un contract cu o valoare iniţială de 1,55 de mil. de euro, sumă suplimentată ulterior cu peste 500.000 de euro.
În fine, constructorul angajat prin licitaţie este firma Max Boegl. Contractul între Consiliul Judeţean şi Max Boegl a fost semnat în 25 august 2006, la un preţ de aproximativ 147 de milioane de lei, inclusiv TVA. Suma a crescut pe parcursul derulării contractului cu încă 6