Privatizarea CFR Marfă rămâne incertă chiar şi după ce omul de afaceri Gruia Stoica, patronul Grupului Feroviar Româna (GFR), a plătit "avansul" de 20,2 milioane de euro în termenul legal. Şi asta pentru că Guvernul mai are la dispoziţie doar zece zile pentru finalizarea tranzacţiei de vânzare a unui pachet de 51% din acţiunile companiei. Ministerul Transporturilor ia deja în calcul devansarea acestui termen, potrivit reprezentanţilor instituţiei care au confirmat această informaţie pentru gândul.
Consiliul Concurenţei (CC) a transmis Guvernului o opinie oficială în legătură cu analizarea necesităţii modificării termenelor din hotărârea de guvern privind privatizarea CFR Marfă, arătând că nu există o obligaţie legală ca graficul de plăţi să fie condiţionat de avizul privind concentrarea economică.
"Le-am răspuns în liniile în care le-am răspuns şi în trecut (...) Nu există legal obligaţia de a lega graficul de plăţi de decizia pe care o emite Consiliul", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC pentru gândul.
Pentru o analiză obişnuită, Consiliul are un termen legal de 45 de zile din momentul în care primeşte toată documentaţia necesară. Pentru o analiză aprofundată, termenul este de cinci luni.
"În medie ne ia 30 de zile pentru o analiză obişnuită. Şi noi ne străduim să o facem cât mai repede", a precizat Chiriţoiu.
Chiriţoiu: GFR poate plăti banii şi fără avizul Concurenţei
Preşedintele CC a adăugat că speră ca, după ce primeşte documentele suplimentare solicitate joi, să aibă toate informaţiile de care este nevoie.
Totodată, Chiriţoiu a explicat că diferenţa de bani, respectiv cele 170 de milioane de euro, poate fi plătită, însă GFR nu va putea administra efectiv compania decât după avizul favorabil din partea Concurenţei.
"Pot să stabilească prin contract şi să plătească însă nu să preia administrarea, adi