Consilierul judeţean Iancu Vespasian s-a arătat, ieri, nemulţumit de atitudinea Guvernului faţă de judeţul Braşov. „Sunt sigur că cei de la Guvern au ceva cu Braşovul”, a spus alesul judeţean după ce a citit ceea ce prevede Programul Operaţional Sectorial pe domeniul Transporturi.
El a aflat astfel că judeţul nostru nu figurează în masterplanul României în domeniul transporturilor cu aeroportul care stă să fie construit la Ghimbav. De altfel, numele judeţului nostru nu este amintit prea des în proiectul transporturilor. „Este prins doar proiectul autostrăzii Oradea-Braşov, care e început în 2004, şi al tronsonului Braşov-Bucureşti, care figurează ca început anul trecut, dar care nu a început nici acum”.
De asemenea, judeţul nostru este amintit în POS-T şi cu reabilitarea unor linii de cale ferată. „Mă dezamăgeşte foarte mult faptul că Braşovul nu este prins la transportul aerian, mai ales că sunt amintite investiţii la patru aeroporturi de interes naţional Otopeni, Timişoara, Sibiu şi Cluj-Napoca”, a mai spus Iancu.
Patru drumuri judeţene propuse pentru finanţare europeană
Consilierul judeţean a mai declarat că patru dintre proiectele de reabilitare ale unor drumuri judeţene, cu impact asupra turismului din judeţ, ar trebui „restartate”. Este vorba despre DJ 103A, care face legătura între Tărlungeni şi Vama Buzăului (proiect evaluat la 10 milioane de euro), DJ 103D, Viştea de Sus Viştişoara - Sâmbăta (valoare 600.000 de euro), DJ 112G, care face legătura între Moieciu de Jos, Peştera, Măgura şi Zărneşti, proiectul fiind evaluat la 8,4 milioane de euro, şi DJ 102I, un drum pe limta de judeţ dinspre Prahova, proiectul fiind evaluat la 7 milioane de euro. Iancu Vespasian a spus că realizarea acestui din urmă drum ar scurta timpul parcurs între Bucureşti şi Braşov cu 30 40 de minute.
Aceste proiecte au fost depuse în 2003,