O maşină care stă în parcarea unui centru auto, fie pentru a fi achiziţionată sau ridicată din service, reprezintă un cost suplimentar pentru dealer. Cost care acum se poate transforma într-o nouă taxă.
Pentru a-şi "încuraja" clienţii să-şi recu pereze mai repede maşinile nou-achiziţionate sau din service, dealerii au introdus sistemul de taxare pentru parcarea acestora.
Pentru fiecare maşină nouă achiziţionată există o perioadă de graţie de până la 30 de zile, în care clientul îşi poate ridica maşina. Dacă nu, după acest interval acesta va fi taxat în medie cu 30 de lei pe zi - tarif practicat de mulţi dintre dealerii auto de pe piaţa locală.
"O maşină neridicată implică costuri. Acel loc de parcare reprezintă un loc în care poate sta un alt automobil pe stoc. Dacă nu dispui de acel loc, automat trebuie tu ca dealer să închiriezi spaţiu în altă parte. Este normal să taxezi clientul, şi atunci când nu-şi ridică maşina din service şi atunci când nu vine să o ridice după ce a cumpărat-o", a spus directorul de marketing al unui dealer Ford din Capitală. Pe de altă parte, managerul a subliniat faptul că de obicei se evită taxarea suplimentară a clienţilor.
O taxă similară şi pentru serviceuri
În condiţiile în care dealerii oferă acum reduceri atât în ceea ce priveşte achiziţia unei maşini noi şi chiar la preţurile la manoperă şi componente din service, acoperirea unui astfel de cost suplimentar legat de parcarea unei maşini nu întotdeauna mai este rentabil.
"Clientului i se dă o perioadă de graţie, dar dacă nu vine să-şi ridice maşina, este taxat", răs punde scurt Bogdan Bu curescu, directorul ge neral al Automotive Tra ding Services (ATS) din Bucureşti, dealer Ford şi Citroën controlat de fostul premier Călin-Po pescu Tăriceanu.
Potrivit oficialilor Ci troën România, taxa rea este de 30 de lei pe zi şi este valabilă pentru ser vic