Specialiştii spun că actuala serie este printre cele mai atrăgătoare modele ale constructorului.Pentru actuala versiune, designerii au mai „îndulcit“ formele, Megane III reuşind să surprindă plăcut printr-un desen al caroseriei normal, însă nu banal. Renault Megane a ajuns la cea de-a treia serie, prima fiind construită în perioada 1995 - 2001. Megane II a fost fabricat din 2002 până în 2008.
Designul controversat şi problemele de fiabilitate au reprezentat cuvintele de ordine pentru Megane II. Până la testul fiabilităţii, bătălia designului cu cei doi „grei“ ai clasei, Volkswagen Golf şi Ford Focus, a fost câştigată.
Aspectul anost al Golfului şi retuşul firav de la Focus au rămas cu mult în spatele prospeţimii noului Megane III.
Design de notă maximă
Blocurile optice au primit o formă mult mai fluidă, înlocuind farurile angulare ale generaţiei precedente. Lipsa unghiurilor drepte de la Megane II a dezvoltat o imagine mult mai dinamică actualei versiuni. Pe capotă se întind două nervuri, iar blocurile optice au o linie de-a lungul profilului maşinii până la stopuri.
De fapt, această linie încadrează cea mai radicală schimbare la nivel estetic: partea posterioară. Fundul controversat al generaţiei precedente s-a transformat într-un spate atrăgător, modern, cu stopuri de formă neregulată. O schimbare şi o abordare diametral opusă faţă de ceea ce oferea până acum Megane.
Planşa de bord este bine structurată, iar zonele cu comenzi au formă de trapez. Partea de sus a bordului este fabricată din spumă poliuretanică, plăcută la atingere, iar materialul cauciucat al butoanelor şi comenzilor îţi lasă aceeaşi senzaţie. Practic, elemente care făceau parte din dotările de top ale maşinilor premium, le regăsim acum în lista de dotări standard pentru un model popular de pe piaţă.