Au invins comunismul si si-au castigat singuri libertatea. Acum sunt parintii generatiei tinere, “adolescentii intarziati” care dispun astazi de banii, brandurile si oportunitatile pe care le-au ratat in adolescenta. Sunt copiii nascuti intre anii 1964-1978, Generatia X, cel mai interesant segment de public pentru marketerii de pretutindeni.
BBDO Worldwide a realizat cel mai mare studiu international pe publicul reprezentat de Generatia X. In Romania, studiul a fost coordonat de agentiile Graffiti BBDO si Proximity, parte a BBDO Group Romania, in colaborare cu Mercury Research.
Studiul a fost derulat in 18 tari, pe un esantion de 5.208 respondenti, luand in calcul si reprezentantii generatiilor Y si Baby Boomers, iar rezultatele generale, comune Generatiei X din toate tarile participante, au fost prezentate pentru prima oara la Festivalul International de Publicitate de la Cannes.
Oamenii care formeaza Generatia X sunt cei cu o cariera de succes, care se straduiesc sa imbine viata de familie cu cea profesionala si sa-si mentina optimismul nealterat, cu o atitudine relaxata in viata. Au fost in mod constant preocupati de performanta la locul de munca, mai mult decat generatia reprezentata de Baby Boomers (cei nascuti intre 1943–1963) sau decat Generatia Y (cei nascuti intre 1979-1990). Insa impartasesc cu Generatia Y ambitia, spiritul antreprenorial dezvoltat, focusul pe cariera.
Cine este Generatia X in Romania?
Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si cea mai bogata. Altfel spus, targetul perfect al oricarui marketer: multi si bogati.
“In Romania, Generatia X are un statut aparte. Daca in restul tarilor din vestul Europei si America de Nord aceasta generatie nu a prins nici un moment dramatic al unei crize mondiale, la noi, oamenii care o compun au infrun