Accidentul feroviar care a avut loc ieri dimineata in dreptul localitatii Carcea, judetul Dolj, este cel mai grav din ultimii 30 de ani din punctul de vedere al pagubelor materiale, estimate la circa 5 mil. euro. Cinci vagoane nu vor mai putea fi repuse in circulatie, iar situatia locomotivei este incerta.
"La o prima estimare pagubele se ridica la circa 5 milioane de euro. Cinci dintre cele opt vagoane nu mai pot fi reparate, ramane de vazut cat de grav este avariata locomotiva. Deocamdata nici n-am reusit sa le ridicam pe sina. Din punctul de vedere al pagubelor este unul dintre cele mai grave din istoria CFR", a declarat Laurentiu Stoica, directorul general al CFR Calatori.
Locomotiva si opt vagoane ale trenului accelerat 1.692, care circula pe ruta Timisoara - Bucuresti au deraiat, in noaptea de duminica spre luni, la cateva minute de la plecarea din Gara Craiova, 15 persoane fiind duse la spital in urma accidentului.
"Avand in vedere ca valoarea unui vagon de calatori ajunge la circa un milion de euro si ca a fost avariata si locomotiva sunt costuri comparabile cu cele ale unui avion. Cred ca este cel mai grav accident din 1976 incoace, cand s-au tamponat doua trenuri in localitatea Blaj", spune Alexandru Dobre, specialistul in infrastructura al Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO) si fost ministru adjunct in Ministerul Transporturilor in anii '80.
Ministrul transporturilor Radu Berceanu a apreciat ca in localitatea Carcea, unde a deraiat un tren, ar fi putut avea loc o tragedie cu "mult mai grava decat este".
"Toate cele 360 de persoane sunt foarte afectate, macar din punct de vedere psihic. Toti pasagerii care se aflau in tren au fost evacuati, o parte dintre ei au fost dusi la Caracal si imbarcati in alte mijloace de transport. Mai multe persoane au refuzat sa fie transportate cu trenul si e de inteles, fii