Kia Venga, ultima realizare a coreenilor, este un micuţ monovolum de oraş dedicat clienţilor din Europa.
Kia Venga este o maşină complet nouă pe care coreenii au făcut-o, cu dedicaţie, europenilor. Venga în spaniolă înseamnă "vino". Maşina a fost desenată, proiectată şi construită pe bătrînul continent. Un monovolum de clasă B, un MPV micuţ, pentru oraş, dar care poate fi automobilul unei familii formată din 4 persoane datorită interiorului generos.
Noua maşină coreeană s-a prezentat la drive test atît în versiunea pe motorină1.6 CRDi, 128 CP, cît şi varianta pe benzină 1.4 DSL High 90 CP. Motorul diesel utilizează tehnologie common-rail, cuplul motor este de 260 Nm, puterea maximă fiind oferită la 4.000 de rotaţii pe minut. Un propulsor vioi, curajos şi silenţios, chiar dacă vorbim de unul diesel. Direcţia este bună, iar frînele nu dau emoţii. Consumul mixt rezultat este extrem de decent, 6 l/100 km, în condiţiile în care s-a mers şi în coloană de maşini.
Versiunea 1.4 DSL High se pare că va fi cea mai căutată în rîndul clienţilor. 90 CP şi 220 Nm, transmisie manuală în 6 rapoarte, cuplul motor maxim oferit între 1.750 rpm- 2.700 rpm, iar puterea maximă este dată la 4.000 rpm. Motorul este fîşneţ. Normal, am putea spune, pentru că vorbim de un cuplu motor ridicat oferit la turaţii mici. Cu un mers civilizat, maşina de abia trece de 5,3 l/100 km. Sistemul Stop&Go contribuie şi el la reducerea consumului de carburant.
Poziţia de condus la Venga este înaltă, doar vorbim de un MPV. Normal că nu se comportă ca o maşină sport în viraje şi e un pic rigidă în ceea ce priveşte suspensiile.
2 este numărul la care au ajuns coreeni de la Kia în ceea ce priveşte modelele desenate, dezvoltate şi construite în Europa (Sportage şi Venga)
12.802 euro (TVA inclus) este preţul de pornire pe